Projekt “Madglad” 2015/16

P√• baggrund af den viden vi har f√•et gennem K√łkkenl√łftet, har vi erfaret, at der er rigtig meget p√¶dagogik i at arbejde inddragende med b√łrn og mad. Mad fylder meget, is√¶r n√•r det drejer sig om sm√• b√łrn, da det har stor betydning for b√łrnenes trivsel og gode udvikling, at de har et sundt og godt forhold til det at spise. At inddrage b√łrn i madlavning og andre aktiviteter med mad som omdrejningspunkt, l√¶gger op til at man kommer til at arbejde hele vejen rundt om alle l√¶replanstemaerne. Nogle af n√łgleordene for projektet skal v√¶re: Det skal v√¶re dejligt at spise sammen Det sociale milj√ł har stor betydning for b√łrns gode madvaner Fokus p√• en afbalancering i opl√¶ring i gode bordmanerer og at m√•ltidet foreg√•r i en legende lystfyldt atmosf√¶re ‚Äď Emma Gad vs. Pippi Det er vigtigt at b√łrnene √łver sig i at blive selvhjulpne ved m√•ltidet og derigennem opn√•r st√łrre selvbestemmelse. N√•r det kommer til b√łrnenes perspektiv p√• det gode m√•ltid, har det betydning, hvem man spiser med. Det handler om at have fokus b√•de p√• b√łrnenes medbestemmelse og samtidig underbygge f√¶llesskabet. M√•ltidet rummer gode muligheder for n√¶rv√¶r og omsorg i en travl hverdag.

Vi har de sidste to √•r v√¶ret i t√¶t samarbejde med Kbh Madhus, via et projekt der hedder K√łkkenl√łftet. Vi har v√¶ret p√• forskellige kurser og er blevet vurderet og f√•et karakter l√łbende, for vores arbejde med k√łkkenl√łftet. L√¶s mere om Kbh Madhus her http://kbhmadhus.dk/